Ecce Homo ťahá. Na slávny preteky do vrchu každoročne prichádza fanúšikovia z celej Európy. Tí prvý kempovali na trati už od piatkového popoludnia. Cez víkend bola zaujímavejšia miesta obsypaná ľuďmi, rovnako ako stánky s občerstvením, ktoré sa v tropických teplotách nezastavili.
"Čudoval som sa, koľko ľudí bolo už na sobotňajších tréningoch. Na samotný závod si zatiaľ netrúfam odhadnúť, ale minimálne pätnásť tisíc ľudí to bolo, "premýšľal prezident Automotoklubu Šternberk Vlastimil Malík.
Fanúšikovia videli v akcii závodnej kroniku posledných niekoľkých dekád, na trať vyrazili v kategórii" historikov "rad škodoviek 130 RS, Ford Escort či Fiat 128. Najrýchlejší ale bol rovnako ako v minulých šiestich rokoch Simone Faggioli. "V posledných rokoch je to preteky jedného jazdca.Na jednu strane je to dobre, pretože tí ostatní sa snažia Faggiolimu priblížiť, "mieni Malík.
" Je to ale trochu aj o peniazoch. Ak chcete byť vrcholový jazdec, musíte mať dobré zázemie, a to aj finančné. Simone Faggiolimu sa podarilo stať sa firemným jazdcom, tým je podporovaný zo všetkých strán a tam je to vidieť. To je ten rozdiel medzi ním a ostatnými. "
Lietajúci Talian súperil aj tento rok len sám so sebou, jeho traťový rekord 2: 45,630 z roku 2012 však tentoraz odolal. Trať v dĺžke 7 stavkovanie online 800 metrov zvládol pri prvej jazde za 2: 46,600, pri druhej bol o sedem desatín pomalší.
Druhý absolútne bol Miloš Beneš na voze Osella FA30. "S umiestnením som spokojný, podarilo sa mi vyhrať skupinu (E2SS).Mal som ale v pláne prekonať svoje predvlaňajšej časy, to sa ale o pár desatín nep odarilo. Bohužiaľ ešte nevieme pracovať s novými tlmičmi, "mrzelo jazdca z Nového Mesta nad Metují.
Z miestnych pretekárov skončil na celkovom 7. mieste Václav Janík, pre ktorého to bola premiéra s Normou M20FC. "S autom som najazdil pred preteky len pár kilometrov. Je úplne iné, ale funguje úplne nádherne, je to veľký posun. Chceli sme ísť okolo časov 2:56, podarilo sa 3:00. To tiež nie je zlé a to, že som nezašiel lepší výsledok, je len mnou, pretože nepoznám hranice auta.Nemali sme možnosť testovať, takže človek išiel skôr na istotu, "priznal Janík žijúci v Litovli.
Budúci rok chce pretekár Nutrend Czech National Teamu útočiť na vyššie priečky. "Teraz už mám pocit, že auto poznám celkom dobre. Potreboval by som, aby toto bol tréning a preteky sa išiel zajtra. Je potrebné čo najviac sedieť v aute a jazdiť, "smeje sa Janík.
Na budúce vzájomné súboje s Janík sa tešia aj Miloš Bene š. "Rozdiel v technike je tak veľký, že prvý rok s takýmto autom nie je reálne zachádzať skvelé časy.Ale do budúcnosti sa určite s Vaškom Janík dočkáme väčších súbojov, "tvrdí Beneš.
Za Andreou Bormolinim a Petrom Vondrák skončil vo dvojliter tretej Šternberský pilot Petr Trnka. "Chceli sme byť na debne a to sa podarilo, aj keď len tak tak. Samozrejme je čo vylepšovať, "triezvo hodnotil 22-ročný pilot. Pomáhalo mu, že na Ecce Homo pozná každý zo 7 800 metrov, to isté však neplatí o jeho auta Norma M20FC.
"Trať poznám dokonale, to je moja výhoda. Ale s novým autom tú jedu úplne prvýkrát. Stále hľadáme, kde stavky online by sme mohli mať zmeny v nastavení.Budúci rok, tento rok to bola skôr skúška, "teší sa.
Dokona lejší do budúceho ročníka má byť aj slávna trať. "Chceli sme už tento rok opraviť asfalt v hornej časti trate, aby sme mohli dosiahnuť nového traťového rekordu, bohužiaľ sa to časovo nestihlo. Ale snáď to bude už budúci rok a povedie sa jazdcom traťový rekord zdolať, "verí prezident šternberského autoklubu Malík.
S tohtoročným ročníkom však môže byť on aj všetci, ktorí sa na závode podieľali, spokojní. "Nie je ale predsa podstatné, ako som spokojný ja, ale ako sú spokojní jazdci a diváci. Zatiaľ som od jazdcov pri priechode parc fermé počul, že sú spokojní navýsosť.A to ma samozrejme teší, "pousmial sa Vlastimil Malík.
stavky
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése